fredag den 11. maj 2012

Gun shooting

Vi måtte en tur på shooting range for jeg har længe gerne villet prøve at skyde. That's America og shooting range'n var fyldt med midaldrende mænd, der lige skulle opfriske deres Second Amendment- The right to bear arms!




Vi kørte til P2K Shooting Range som lå et stykke væk fra campus. Det var altså far out og lå midt i ingenting..









Efter at have gennemført en mindre multiple choice prøve (som dog var mere formalia end en reel prøve) for at få lov at skyde, blev vi sluppet løs på banen!

Her får Loui lidt tips af Matt til hvordan man egentlig håndterer sådan et våben.

Flere af fyrene havde ikke prøvet at skyde før, så de måtte også hjælpe hinanden lidt.

Til højre for os havde en gut gang i et vanvittigt gevær, den type, der var monteret på bordet mens han sad ned. Det var så voldsomt, at jeg hoppede hver eneste gang han affyrede det!
Vi havde to forskellige pistoler (og nej, jeg ved egentlig ikke helt hvad det var for nogen); den ene var en tøse-pistol og den anden var en lidt større og voldsommere til fyrene- måske var det en Glock. Her prøver jeg the big gun!




Fyrene så imponerede til, mens tøserne overtog pistolerne. De havde vist ikke regnet med, at vi ville hygge os så meget!



Min skydeskive.. Og indrømmet, de fire skud, der er sat i hovedet er ikke af mig- desværre. Matt skulle lige vise sig, og man kan altså godt se, at han har trænet lidt mere end jeg har! I ægte amerikansk stil har han selvfølgelig også en kæmpe shotgun stående i sit closet på Van Nuys St.







Lene optog en lille video af Loui og jeg i fuld gang med at skyde. Se den her:
Det var mine første forsøg med den store pistol.. og scheisse, den var simpelthen så tung! Som man kan se i video'en måtte jeg lægge den ned efter første skud, for mine hænder rystede simpelthen så meget!

Endnu en forrygende dag! Det var virkelig sjovt at få lov at skyde lidt til måls.

Vi tøser smuttede da drengene skulle til at lege med det store skyts- det var lige voldsomt nok til os. Her er Kristof og Thorben klar til en omgang med shotguns!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar