lørdag den 5. maj 2012

Bridal Shower

.... jeps, et all american bridal shower!

Chris' makker i Intercultural Communication skal giftes til sommer. Hun er en virkelig sød pige som jeg har snakket lidt med her og der, og som har været med i byen et par gange. Så en invitation til bridal shower var ikke lige ventet!
Men ikke desto mindre tog Chris og jeg afsted.

 

Hvad tager man lige med til bridal shower? Vi forsøgte at google det,
men uden at finde god inspiration.. så vi hentede en buket blomster!
Vi har jo aldrig været til bridal shower før, så vi havde ikke rigtigt nogen ide om, hvad der ventede os. Det gav en mindre tøjkrise før vi tog afsted! Men vi ramte nu rimelig godt plet.

Det blev holdt hos Elysia's faster i et rigtigt amerikansk villakvarter. Det var det USA jeg husker, fra jeg var her første gang for snart syv år siden.
Vi ankom til vinsmagning med ost og druer. Virkelig lækkert! Hvid, rød, spritzer og sangria og diverse lækre oste. Vi var cirka 20 kvinder hvoraf en hel del var familie - men absolut ingen mænd


Efter vinsmagning og mingling var det tid til lidt frokost.
Virkelig lækker mad!
Efter lidt at spise var det tid til gaver. Og dem var der virkelig mange af!


Vi sad rundt og så på Elysia pakke op.

Elysia er 21 og hendes forlovede Garrett er vist i slutningen af 20'erne. De er begge fra kristne familier, og bor derfor ikke sammen endnu. De flytter ind i fælles lejlighed den dag de bliver gift - de skal bare lige finde en først!







Det er meget normalt at lave lister hos forskellige forretninger/ stormagasiner, hvor man registrerer hvad man ønsker sig.
Elysia fik jeg ved ikke hvor mange gaver fra Crate & Barrel- så der var mange sager til lejligheden. Her har hun fået et sæt gryder, og som giveren sagde "så kan du lære at koge pasta og komme tilbage til dine italienske rødder".

I ægte amerikansk stil blev hun selvfølgelig også begavet med diverse Tupperware-sager!







 Det er en tradition, at bruden ikke binder båndene på pakkerne op, men i stedet lirker dem af pakkerne.
Her sætter Elysias veninde dem på en engangstallerken, så det kommer til at ligne en buket. Den bruger man som "stand in" buket når der er wedding rehearsal.
Her er den så: the bow-quet
Virkelig en sjov tradition! I det hele taget snakkede vi meget om bryllupstraditioner i Danmark vs USA. Chris og jeg blev enige om, at vi godt kan tænke os et bridal shower!

Chris, Elysia og jeg

Det var virkelig en hyggelig eftermiddag og en meget speciel oplevelse! Elysia er så sød, og det var enormt pænt af hende at invitere os.
En oplevelse jeg ikke lige glemmer :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar