søndag den 19. februar 2012

San Diego Zoo

Fredag var jeg i Zoo.
San Diego Zoo ligger i Balboa Park, og er en af verdens bedste zoologiske haver. Og jeg er vild med dyr! Godt match.. Men indrømmet: jeg vil hellere se dem på afstand i det fri, eller i parker, hvor de kan gå mere frit rundt. Nogle af dyrene sad efter min mening i alt, alt for små bure. På trods, synes jeg alligevel det var hyggeligt.

Vi var en flok på otte tøser, der fulgtes ad. Mig som den eneste dansktalende, resten var tyskere - og meget overraskede over, at jeg forstår tysk! Det synes de er ret vildt. Men det var nu alligevel underligt, da en af dem snakkede til mig på tysk og jeg svarede halvt på tysk og halvt på engelsk.. der kan min hjerne slet ikke følge med mere!


Anastasia og Sonja mens vi ventede på, at de sidste tøser skulle møde os..

Lidt barn er man vel altid ;)



 Baby-giraf :)

 Jeg synes emu'en er et skræmmende dyr; den ser altid ond ud..


En australsk wombat, der trissede meget stille og roligt rundt

 Australsk rød træ-kænguru

 Geparden nægtede at vende sig.. satans!

 Små Timon-dyr... eller desmerdyr er det vel egentlig. De var virkelig søde!

 Jo mere rød en grib hoved og hals er, jo ældre er den. Gribben til højre er mindst fem år gammel- den til venstre er kun to.




Jeg havde lidt ondt af den her stakkels leopard: det var tydeligt, at den havde alt for lidt plads og virkelig kedede sig.. Indrømmet: jeg fik virkelig dårlig samvittighed over at være i zoo da jeg så den!

Løven her fik solet sig godt og grundigt



 En rigtig panda! En lille krammebamse ;)

Jeg er fuldstændig solgt når det kommer til orangutanger, så højdepunktet for mig var da vi kom til dem!



Anastasia bondede med en af de søde orangutanger.. Orh!

Et lille kys!

Der stod en ældre herre ved siden af mig foran denne orangutang. Han havde observeret orangutangerne i zoo'en i en hel del år, og kunne kende forskel på dem allesammen og kendte deres karaktertræk: hende her er vild med at se indholdet af dametasker og får folk til at hive alle tingene op, så hun rigtig kan se cremer og tuber :)

Nok det tætteste jeg reelt kom på et dyr.
Den her spankulerede stille og roligt rundt frit i parken.

Ænder havde de også - den her sad og holdt øje med gæsterne

En rød panda, som er knap så kendt som den store sort/hvide panda

Ingen kommentarer:

Send en kommentar