tirsdag den 28. februar 2012

Midterm skal fejres med is!

Tirsdag lagde hårdt ud: to eksaminer (eller midterms, som de kaldes herovre: de fleste fag har eksaminer 2-3 gange i løbet af semestret).
Må sige, at det er en lidt anden måde at gå til eksamen på, når det er multiple choice end når man skal til en 'almindelig' mundtlig eksamen derhjemme. Jeg var spændt på at se, hvordan og hvorledes det hele spændte af!

Den ene eksamen har jeg en god følelse for, den anden knap så god. Men altså, ja ja nu venter jeg og ser. Lige pt har jeg en filosofi, der hedder 'Alt over bestået er spildt arbejde' - og det er ikke normalt det synspunkt jeg er kendt for...
Mine fag fra SDSU bliver overført til mit danske eksamensbevis som 'bestået/ikke bestået' (og jeg skal vel og mærke bestå dem for at få merit), og derfor tanken om, at der ikke er nogen grund til at knokle. Det er der jo nok altid, meeeen man skal jo også give sig tid til at lære kulturen at kende ;) Anyways, jeg kan alligevel ikke gå rundt med tanken om ikke at lave noget; for hvad nu hvis jeg ikke består?! Puha, grim tanke.


Efter eksaminerne fik jeg lokket de andre med til Youghurtland - min nye favorit!
By the way skal I ikke tro, at det er hamrende lækkert vejr her: i går pissede det ned hele eftermiddagen og aftenen (sådan en rigtig dansk efterårsstorm, faktisk). I dag har det dog være lidt bedre :)


 Gitte skal vælge mellem de cirka 10 forskellige slags yoghurt is... not an easy choice!

 Det fungerer ret meget ligesom en dansk soft ice maskine: du 'tapper' bare så meget du har lyst til af hver slags, og mikser og matcher efter eget ønske.




De her toppings og dobbelt så meget til er der at vælge i mellem.. det er meget svært at begrænse sig!


Louise all ready til at gå ombord i sin is
(hun fandt senere ud af, at hun skulle have sparet lidt på toppingen og fået lidt mere is i stedet - men der er jo heldigvis tid til at få raffineret det til perfektion)

Det her er min is:












 All set, ingen kunne mere..
Det skal for resten lige siges, at de her bægre altså var de mindste man kunne vælge...

For resten sluttede min mandag virkelig godt af: et håndskrevet snail mail brev fra min søster. Kun til at blive i virkelig godt humør af! :D Tusind tak!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar