onsdag den 11. januar 2012

Første besøg på campus

I dag var det tid til orientation og registration på universitetet. Ret spændende at skulle se universitetet for første gang!

Nogle af de danske piger før et af møderne
(de tre til højre læser jeg til dels med hjemme i Danmark)

Campus er kæmpestort - der kører endda en shuttlebus rundt mellem p-pladserne og de forskellige bygninger.
På San Diego State University er der over 33.000 studerende, hvilket faktisk er lidt mindre end Aarhus Universitet, til gengæld er SDSUs campus meget mere samlet og det virker derfor en del større. Herovre er alt jo større! Det er jo en lille by i sig selv, man behøver faktisk ikke gå nogen steder- alt fås på campus! I boghandlen kan du udover bøger købe tøj, mobiltelefoni og makeup.. intet mangler!
SDSU blev grundlagt i 1897 og er et af de ældste universiteter i Californien.

Længst nede ses SDSUs hovedindgang

Meget af den information vi fik i dag gik på, at vi skal til at 'crashe courses'. Enkelt fortalt betyder det, at de amerikanske studerende får lov til at vælge fag først. De indskriver sig på for mange fag, og skal derefter fravælge nogen. Det betyder, at mange af fagene i de første par uger er fyldt, og vi som internationale studerende ikke kan være sikre på, hvilke fag vi kan få, før der går lidt tid.
Jeg er derfor ret spændt på, hvor kaotisk den næste måneds tid bliver! Og ikke mindst på, hvilke fag jeg ender med at kunne få.. det hele løser sig nok i sidste ende (men bered jer alligevel på, at jeg skal af med nogle frustrationer)!

I morgen er der arrangeret en bustur rundt i byen. Så det skal også prøves!
God torsdag derhjemme - jeg hører det har sneet :)


ps. jeg har fået et nyt vidunder: et spejlreflekskamera! Og åhh hvor er jeg glad for det! Det skal der nok komme flere billeder fra!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar