søndag den 15. januar 2012

En snert af hjemve...

Lørdag d 14. januar var så dagen, hvor jeg fik en smule hjemve.
Indrømmet: hjemveen startede lige da jeg ringede til fætter Stefan og ønskede tillykke.
Indrømmet: hjemveen sluttede lige da jeg så på uret og tænkte "Ha, nu ligger de allesammen med tømmermænd!"


Lørdag havde jeg aftalt at se college basket (altså universitetsbasket) med min nye veninde Sonja. Spændingen var stor- for jeg havde ingen ide om, hvad jeg skulle forvente. Viejas Arena er SDSUs egen basket "hal"- det er ikke bare en hal. Arenaen er enorm!
Bare uden for selve arenaen var stemningen sat: grillmad, cola og merchandise i alle afskygninger! Folk var i virkeligt godt humør.
Jeg faldt en smule udenfor, eftersom jeg ikke havde en trøje på med skolens eller holdets logo- for det har ALLE. Så næste kamp bliver for mit vedkommende iført en eller anden form for skole- eller spillertrøje!


Arenaen, før kampen

Under kampen

Sonja, min tyske veninde, fik sin amerikanske room mate til at tage os med ind. Hun vidste præcis hvor vi skulle side: the student section, hvor de studerende fra SDSU sidder (eller faktisk står de op og hujer under hele kampen!). Wow, de gi'r den gas når deres hold spiller!
De har ret mange slagsange of traditioner- og Sonja og jeg fattede ikke halvdelen af dem! En gut kiggede på mig og sagde "First game?"- egentlig var det mere en konstatering end et spørgsmål..
Men jeg må sige, at jeg på ingen måde blev skuffet over kampen og atmosfæren! Der var alt, hvad man tænker hører til: journalister, kamerafolk, skøre fans, et hav af dommere og cheerleaders. Det var en super fed oplevelse!

Kampen var mellem SDSU og Las Vegas, dvs. Aztecs vs. Rebels.
Der var totalt udsolgt- 12.414 tilskuere. Det er ret godt gået må man sige! Specielt når man sætter det i forhold til AGFs kampe i Superligaen, hvor de i snit kan skrabe 10.000 tilskuere sammen..
Kampen var virkelig spændende: Aztecs og Rebels er begge tophold og fulgtes meget tæt. Men i absolut sidste sekund scorede Aztecs og vi vandt :)
Vanvittigt fed oplevelse; meget amerikansk, spændende og sjovt. Det er bestemt ikke sidste gang jeg spenderer en lørdag eftermiddag sådan!


Vi er så heldige at Felspar St ligger lige ved siden af gaden med alle barerne. Og man skal jo udforske lokalmiljøet når man er i et fremmed land.. So we did!

Rikke, Christina, mig selv og Emil - faktisk læser vi sammen i Aarhus,
og er nu tilfældigvis endt med at bo ret tæt på hinanden her i San Diego

De tre til venstre er Ann-Brit, Lene og Christina, som jeg bor med.
Rikke, bag mig, læser jeg med i Aarhus

Chris og jeg foran Ramone's - meget glade!

Ramone's = vores nabo. Og det er uden lyv: vi ser ned på den fra køkkenvinduet.
Vi har elsket Ramone's fra første øjeblik. Først var det nok mest fordi, vi grinte lidt af, at det er sådan et lille farverigt skur. Men det viser sig, at det er et af de bedste steder at få mexicansk :)
En Californian Burrito er absolut delicious! Menukortet er stort og en smule uoverskueligt, men så må man jo bare prøve sig frem.. Det skønne er, at der er døgnåbent- så uanset hvornår man bare må have mad fra Ramone's, ja så kan man få det!


Selvom de ikke har så langt hjem, overnattede Rikke og Emil i stuen. Vældig hyggeligt!

1 kommentar:

  1. Manner, det ser ud til at du har det lækkert og dejligt i San Diego! Kan godt være lidt misundelig på alt det dejlige vejr I har jer. Til gengæld har jeg en masse røde busser :P

    Hyg jer! <3 fra London

    SvarSlet