onsdag den 18. januar 2012

First (chaotic) day of school

I dag var min første rigtige skoledag - hvilket resulterede i et meget stort kaos og en ret så muggen Rikke. Det er lang tid siden jeg har været så sur og skuffet! Det har alt sammen noget at gøre med, at jeg ikke kan være sikker på, hvilke fag jeg får og ikke får. Herovre har de et Course Crashing System- det forklarer jeg en anden dag..
Men jeg gider egentlig ikke snakke mere om det; I får til gengæld lidt billeder fra noget meget sjovere!

Btw, dagens grin var, da Rikke Valsted skulle købe en trolley-billet til $5, og hun puttede en $20 i automaten. Den gav kun tilbage i quarters, så hun fik 60 mønter tilbage.. Det lød som om hun havde vundet jackpot!


I mandags var det Martin Luther King Day, altså en helligdag. I Danmark betyder det, at alt er lukket- herovre har de bare ekstra gode tilbud på alting.
Vi kørte en tur til den mexicanske grænse, til Las Americas som er et meget stort outlet. Der er 125 butikker og så absolut penge at spare (og penge at bruge!). Så det gjorde jeg!

Nike forretningen var vanvittigt stor- og vi brugte meget lang tid derinde


Bagagerummet på Emils bil blev godt stoppet med poser fra
Nike, Converse, Ralph Lauren, Levi's og så videre..

Fire meget glade tøser


Tirsdag var vi til møde med en masse andre danskere- og som det tit går herovre, ja så måtte vi lige ud og ha' en øl! Om tirsdagen er der 'Taco Tuesday' med billige tacos og margeritas.. det var virkelig godt og hyggeligt! Og der kom mange mennesker!
Vi endte med at være 14 danskere, der spiste sammen - og der kom flere til senere!

Dejligt store margeritas!
Men kære far: jeg var fornuftig og gik tidligt og lige hjem!
(det er også ret svært at finde en omvej, eftersom det sted vi var,
praktisk talt er vores baghave)


Vi arbejder lidt i at købe en bil, for det gør virkelig livet lidt lettere herovre - men eftersom skolen blev lidt hektisk, må det lige vente et øjeblik..
Men, åh hvor jeg håber det lykkes!

Efter 1½ times trolley- og bustur hjem og et ret så mut og trist humør, besluttede jeg, at der skulle ske et eller andet godt! Og hvad er bedre end shopping?!
Og ja, man kan shoppe mange ting: sko, værktøj (det er vel at mærke ikke noget jeg gør så meget i), elektriske køkkendimser, neglelak og andet godt.. Men jeg oppede mig lige lidt i dag - så jeg bestilte sgu lige et skydive!
Så en gang her i løbet af foråret hopper jeg endnu en gang ud fra et fly i 10,000 fods højde - jeg glæder mig allerede! :D

Det er godt nok ikke mig... endnu. Men det er, hvad jeg skal springe ud over

For resten: det sjoveste er nok næsten, at jeg har fået lokket 4 andre til at skulle med ud og skydive også! Og ingen af dem har prøvet det før.. der gik vist lige impuls-køber i den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar