torsdag den 12. januar 2012

City Tour with SDSU

I dag var så dagen, hvor SDSU arrangerede rundtur i San Diego.
Jeg hoppede på en bus, uden de andre danske piger - så var der ligesom større chance for at møde nogle andre! And it worked :)

Det her er La Jolla Caves (udtales 'La Hoy'a) - masser af sæler og meget smukt


Herovre vinterbader man også- man svømmer liiige en tur over bugten. Ret hardcore!


Byens anden-højeste punkt, Mount Soledad, er prydet af et stort hvidt kors. Der er åbenbart meget stor diskussion om det skal blive stående pga 'seperation of state and church'


Udsigten fra Mount Soledad



Sidst var vi et hurtigt smut i Balboa Park.
De fire på billedet var nogle tyskere jeg faldt godt i snak med


Det sidste stop, Balboa Park, er en kæmpe park. KÆMPE! Inden i parken ligger blandt andet San Diego Zoo, som er en af verdens bedste zoo'er. Parken har også sine egne små trams (busser) der kører folk rundt - selv en app har den!

På turen fik jeg snakket med en del andre, hvilket var rigtig rart og hyggeligt! Her er mange danskere, men her er endnu flere tyskere! Flere af dem faldt jeg rigtig godt i snak med, bl.a. de fire på billedet over.
Det fede ved andre udvekslingsstuderende er, at de heller ikke kender andre- og derfor er super åbne og venlige! Det er Thirsty Thursday herovre, og i aften skal jeg møde Martin og Laura til en margherita på Mission Beach. Lørdag inviterede nogle af de andre piger mig med til basket på SDSU - så vi smuttede lige hen og fik billetter. Det glæder jeg mig til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar