søndag den 1. april 2012

Spring break - part 1

I dag er sidste dag i spring break og jeg er vel hjemme fra ferie.
Nu er der bare rigtig meget at fortælle og opdatere på. Jeg har taget godt og vel 600 billeder, og de andre piger har ligeså mange og flere til...
Måden bliver vist at opdatere herinde løbende, så der kommer indlæg fra de forskellige dage i ferien.

Lørdag 24. marts
Vi havde lejet en større bil - og gudskelov da! Scheisse, fem tøser har mange sager!

Den første dag kørte vi nordpå langs kysten og stoppede ved nogle af de mange kyst- og strandbyer.
Første sted var Laguna Beach.
Os fem tøser, der var afsted
Fra venstre: Tabea, mig, Sonja, Louise og yderst til højre Rikke

Andet stop var Newport Beach.
Newport var virkelig et sted for folk med økonomien i orden. Wow nogle huse, der ligger nede langs med vandet! For slet ikke at tale om yachterne...

Så blev det Huntington Beach. Jeg kender lidt til Huntington Beach, da min kammerat Lasse boede der for et par år siden, og stadig tager tilbage. Og han har ret; det er virkelig et hyggeligt sted. Selve strandpromenaden er meget livlig med alle typer folk.
Jeg fik lov at holde en hjemløs mands papegøje; og pludselig kom jeg i tanke om, hvor gerne jeg ville have en papegøje da jeg var barn.


Masser af beach volley og surfing


Langs med den meget lange pier var der udstillet fine gamle biler.
For enden af molen lå der en stor diner; i rigtig amerikansk 50er-stil. Vi snakker servitricer i hvid og rødstribede uniformer med små forklæder og sløjfer i håret, milkshakes og 50er-musik.


Vi kørte videre nordpå, hvor vi blev mødt af regnvejr. Øv!
Santa Monica var bare ikke nær så indbydende i øsende regn. Dog havde vi et par timers tørvejr til aften, hvor vi gik en lang tur og endte med et par øl på en bar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar