søndag den 15. april 2012

Spring break - part 5

Så er det vist på tide, jeg får gjort beretningen om spring break færdig! Der er desuden nye ting, der venter på at blive blogget om: besøget fra min kære fætter Morten og hans rejsekammerater. Men det venter en dag eller to.
Tilbage til spring break: 
 
Torsdag 29. Marts
 Torsdag var en værre dag. Værre end fredag d 13. nogensinde har været for mit vedkommende. Til gengæld var det på den gode måde; alt gik galt, men vi kunne kun grine af det!

Dagen lagde ud med tømmermænd efter nattens udskejelser, og derfor besluttede Louise og Rikke, at vi da skulle starte med en omgang burger og fritter. Så de kørte afsted til den nærmeste Jack in The Box, som ifølge kortet blot lå 5 minutter fra huset.
Efter 1½ time var de stadig ikke tilbage- og jeg var godt nervøs! Men tilbage kom de da; GPS'en havde vist også haft tømmermænd og havde ledt dem rundt i hele byen..

Da vi havde spist smuttede jeg ned til den nærliggende kirke, for jeg synes det er sjovt at se forskellige kirkers arkitektur.


Saints Peter and Paul Church

Og det skulle da heller ikke gå bedre, end at jeg blev fanget midt i messen. Og det var altså ikke lige det jeg havde tænkt mig torsdag formiddag med av i hovedet!
Så jeg måtte forsigtigt liste mig ud af kirken mens præsten prædikede..









 Morgen-hygge på sofaerne..



Tabea begravede sig under en pude - vi andre snakkede for meget!


Foto'et nedenunder:
Daniel og Javier havde vist aldrig set nogen rode så meget som os! De grinte i hvert fald gevaldigt af det..
Til gengæld var der meget pænt og rent da vi smuttede!




 Green St, hvor vi boede; lige ved siden af Little Italy













Baggården bød på et meget stort citron-træ - med masser af modne citroner!















Tilbage i lejligheden var der så småt kommet liv i de andre piger, og vi kæmpede med at finde et sted at bo nær Yosemite (for det var tæt ved umuligt at finde noget vi havde råd til). Vi var næsten klar til at tage afsted, da det ringede på døren.
Jeg åbnede, og udenfor stod en lettere desperat gut og ville have mig til at flytte vores bil ud af garagen. Jeg kaldte på Louise (for jeg måtte ikke køre bilen pga forsikringen) og hun suste ned og gjorde det.
Da hun kom op igen, havde Rikke lige sagt "This day just can't get any worse!" - Louises korte svar var: "Oh yes it can. I just backed off the side view mirror!"  - og vi skreg af grin! Åh gud, jeg havde simpelthen så ondt i maven af grin.. Dybest set var det jo slet ikke sjovt, men alt så bare ud til at gå i kage for os!

Ready to go, og pga. Louises uheld med sidespejlet skulle Tabea bakke bilen ud. Og aldrig har jeg set nogen gøre det så dårligt!


Tabea fik bakket bilen usandsynligt skævt ud. Jeg forstår stadig ikke hvordan det egentlig kunne lade sig gøre..




Vi endte med at holde klods op og ned af en  pæl med et skilt..
Og det var næsten umuligt at få bilen væk igen!

Endnu en gang: vi skreg af grin og følte os ret magtesløse!


Endelig fik vi bilen "fri" og turen gik mod lufthavnen, hvor vi fik byttet til en anden bil (med to sidespejle)




På vejen slog vi lige et smut forbi den berømte Lombard St; vejen snor sig som en gal!
 Den nye dyt

Turen gik til Yosemite National Park, hvor vi fandt et sted at bo lidt uden for selve parken. Det var et virkelig hyggeligt sted!



Aftensmad på backpacker-manér! Det føltes fuldstændig som at være tilbage i Australien igen..











Trods en masse mindre uheld og problemer i løbet af dagen havde vi det vanvittigt sjovt og kunne kun grine af det!


Jeg ville have fortalt om den sidste dag på turen - men min blog strejker lidt efterhånden, fordi jeg har for mange billeder. Så der går op til 24 timer, før jeg kan smide flere billeder op. Men jeg lover de kommer op!

p.s. Jeg har lige sky divet her til morgen - og jeg er kun blevet endnu mere vild med det!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar