søndag den 11. marts 2012

Los Angeles Road Trip

I går var det tid til en road trip til Los Angeles!
Vi smuttede ned på biludlejningen og byttede bil for en dag; vores lille hvide dyt måtte blive i San Diego mens vi tog på tur..



Vi håbede lidt på sådan en fætter her..
Men det kostede selvfølgelig kassen - så vi endte ud med en rød Chevy i stedet.









Enhver American Road Trip begynder med et ordentligt foder på en diner!
Vi fik milkshakes, pancakes, bacon, eggs and sausages. Mums!
Efter at få fyldt maverne var Lene, Chris, Louise og jeg klar til adventures!

Jeg lagde ud med at køre, indtil vi skulle ind og tanke...




Og så var det, at jeg blev en lille smule træt..

(de andre blev ret skræmte over, at jeg altså har åbne øjne, når jeg sover)










Når man falder i søvn ned over en taske med metalspænder... ja, så får man gevaldige sove-mærker!
Det tog over en time for dem at forsvinde - og jeg har stadig ondt..












Turen til LA tager lidt over to timer - og gik med god musik, Mads & Monopolet og mange forsøg på at blive kølet lidt ned (for air con'nen virkede selvfølgelig ikke!)

Først ville vi en tur op og se Hollywood skiltet.
I et forsøg på at finde det bedste sted at tage billeder af skiltet kørte vi lidt rundt i Hollywood Hills- wauw, der er nogle ret så lækre hytter! Vi endte med at holde ind ved en af dem, for der var en god fotomulighed. Ejeren kom lige ud og checkede hvem vi var- men var ellers fin med at vi sneg os lidt ind på grunden og fotograferede.
Den udsigt gad jeg altså godt have..
 

Efter Hollywood Hills gik turen til stjernene. Walk of Fame måtte lige have et besøg!

Lige så lækkert, grønt og pænt friseret der var i Hollywood Hills - ja, lige så beskidt og smågråt er der omkring Walk of Fame. Alle siger det: "LA er bare en beskidt by" - generelt er folk ikke særligt positive og glade for LA.




Johnny Cash








 

Ronald Reagan   -   Kermit the Frog   -   Marilyn Monroe




Kodak Theatre; stedet hvor Oscar showet bliver afholdt








 Vi er jo tøser, og da der dukkede en stor Zara op måtte vi altså ind og rode i tøjstativerne (og trods begrænset tid kom vi alle ud med noget)

 

Louise fandt sin egen stjerne..











So did I..
Nielsen er også på Walk of Fame!









Efter Hollywood Boulevard kørte vi et smut til Beverly Hills; vi fik set Beverly Hills, men Rodeo Drive som vi egentligt sigtede efter - det var lidt en vak-and (som Fie ville ha' sagt). Der findes åbenbart flere Rodeo Drive's i Beverly Hills - men whatever, vi har været der ;
 Og vi lovede os selv, at vi skulle være all american: ergo, DONUTS!

VENICE BEACH
Turen gik videre mod Venice Beach, hvor vi så solnedgangen. Ret så lækker strand!






"Keep Off" - ja ja, men jeg kunne altså ikke lade være..























 Venice Beach er et spøjst og sjovt sted. "Christiania på syre", som Chris så godt formulerede det. Der er mange mærkelige typer: en gut med et stort kors på ryggen, masser af kunstere, cannabis-shops og en gut på rulleskøjter med en højtaler på ryggen og en elguitar i armene..
Mærkeligt og hyggeligt!
Sonja havde fortalt om en rigtig lækker vietnamesisk restaurant - vi fik adressen og ledte længe efter den.. Vi kunne simpelthen ikke finde den! Men så var det, at vi kom i tanke om: nå ja, den lå sgu da i Long Beach!

LONG BEACH
Så turen gik videre: restaurant'en blev skrottet flere gange, men til sidst endte vi med at køre efter den. Og fandt den!
Det er det bedste vietnamese jeg har fået, siden jeg var i Vietnam for to år siden! Jeg kunne virkelig godt finde på at tage derop igen.
Vietnamesiske friske forårsruller til forret

Alt i alt en meget vellykket (og knap så struktureret) dag i LA :)
Tror ikke det er sidste gang jeg er deroppe; der er en del i Long Beach, der skal udforskes i dagslys!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar