søndag den 3. juni 2012

Cruisin' O'ahu

Sunday, June 3

I dag lejede vi en bil. Eftersom jeg har haft bil i San Diego, ville pigerne gerne at jeg kørte- ja tak, jeg elsker at køre! Og samtidig fik vi en bil magen til Jack (min bil i SD), så mere hjemmevant kunne jeg ikke blive!



Turen gik øst om rundt på O'ahu, og det første vi mødte var et fint view point


Halona Blowhole; en klippeformation, hvor vandet sprøjter som en fontæne når bølgerne rammer klipperne

See this is the real Hawai'i as I expected it to be!





Der var så malerisk at selv malerne tog plads ved stranden..



På lige præcis denne her strand så Coco og jeg på hinanden og sagde: "This really is the life!"

.. og den sætning fik vi gentaget utallige gange resten af ugen!


Sulten meldte sig, så vi stoppede ved den første og bedste joint der meldte sig. Det var Keneke's Grill i Punalu'u.
Fint lille sted, som åbenbart var kristent; på væggene var der små vers fra Bibelen og citater. Generelt var der rigtig mange kirker på O'ahu.

 
Min frokost var en lokal ret, "Kalua pork, salmon and poi"
Kalua pork var shredded grissebasse med ris ved siden, laksen kom som en slags tomatsalat og sidst var der poi, som er en slags dyppelse lavet af taro (en rod, de også bruger meget i asien). Altsammen virkeligt velsmagende!

Lush and green er vist ordene, der kan beskrive det her sted!



Efter en lækker frokost måtte vi have os en nap.. så vi fandt en lille secluded beach og kastede os i solen. Fantastisk!








Turen gik herefter til North Shore, som er kendt for at have rigtig lækre strande. Og det lever bestemt op til rygtet!
North Shore er også kendt for shave ice og rejer. Shave ice er nærmest isflager man øser sød, farvet saft på- og det er meget populært! Rejerne dyrkes i farme og langs et stykke af kysten er der fuld af bikse, der sælger friske rejer.

Dagens sidste stop på North Shore var da vi så en kano-konkurrence. Konkurrencen var næsten slut så børnene legede i vandkanten.

North Shore er det sted, hvor min absolut favorit musiker, Jack Johnson, er født og stadig bor. Så på hjemturen måtte jeg altså lige høre et par af hans numre- det er Hawai'i-stemning i en nøddeskal!
Jeg ville sådan ønske, at han havde spillet koncert mens jeg var på O'ahu! En af mine favoritter er den her sang: Jack Johnson - Better Together

Ingen kommentarer:

Send en kommentar